• Organisatie: Nederlands Watermuseum
  • Hoofddoelgroep: Voortgezet onderwijs
  • Thema's: Klimaat, Milieu, Natuur, Water
  • Soort leermateriaal: handleiding, verkennings- en onderzoeksmateriaal
  • Website: Website bezoeken
Tijdens het museumbezoek gaan de leerlingen onderzoeken hoe wij leven met ons water. Wat gebeurt er allemaal om droge voeten te houden? Wat als de dijken breken? In een drietal rondes proberen ze in teams hier achter te komen. Bij elke ronde verdienen de teams punten. Eén ronde is in het museum zelf. Hier beantwoorden de leerlingen een aantal vragen door gebruik te maken van de exhibits (= tentoonstellingsonderdelen). Een andere ronde speelt zich af in het laboratorium. De derde ronde is op de zolder, waar het spel ‘als ons water stijgt’ wordt gespeeld.
  • Beoogde eindgebruiker: leerling/student, leraar
  • Voorbereiding docent: 15 min.
  • Lestijd (minuten): 2 uur
  • Auteursrechten : Geen
  • Kosten: Wel