• Organisatie: Steunpunt Smaaklessen
  • Hoofddoelgroep: Basisonderwijs
  • Thema's: Voeding
  • Soort leermateriaal: evaluatie- en toetsmateriaal, handleiding, informatiebron, open opdracht, verkennings- en onderzoeksmateriaal
  • Website: Website bezoeken
Monica is een reclamemaker en heeft hulp nodig! Ze moet een reclame maken over een superdrankje voor kinderen. Ze heeft alleen geen idee wat kinderen drinken en wat het superdrankje kan zijn. Kunnen de leerlingen haar helpen met het uitvoeren van een marktonderzoek en een flitsende reclame bedenken voor het superdrankje? Ga op Smaakmissie! In de Smaakmissie Drinken ontdekken leerlingen van alles over verschillende soorten drinken door zelf op onderzoek uit te gaan, zowel binnen als buiten de klas. In de aanvullende digibordmodule halen ze hun voorkennis op en ontvangen ze tussendoor hulp en feedback van Monica. In de Smaakmissie Drinken ontdekken leerlingen van alles over verschillende soorten drinken door zelf op onderzoek uit te gaan, zowel binnen als buiten de klas. In de aanvullende digibordmodule halen ze hun voorkennis op en ontvangen ze tussendoor hulp en feedback van Monica. Smaakmissies zijn een verdieping op het lesprogramma Smaaklessen. Zie ook www.smaaklessen.nl
  • Beoogde eindgebruiker: beheerder, leerling/student
  • Voorbereiding docent: 15 min. - 1 uur
  • Lestijd (minuten): 5 uur
  • Auteursrechten : Geen
  • Kosten: Geen